Datablog: Emotiekaart festival De Beschaving

Tijdens festival De Beschaving dat twee weekenden terug plaatsvond hield het Utrechtse medialab SETUP een bijzonder experiment. Er werden 600 koekjes uitgedeeld met op elk koekje een QR code en een emotie (erin gebrand met een lasercutter).

Doordat bezoekers het koekjes scanden (en opaten) waneer ze de bijbehorende emotie voelden, konden wij achterhalen hoe het festival werd beleefd. We toonden ‘live’ een kaart van emoties die op het festival gevoeld werden. Het project, dat refereerde aan het werk van Christian Nold, vormde zo tegelijkertijd een leuke en smakelijke vorm van bezoekersonderzoek.


Of bekijk de interactieve kaart.

Meer over het project is op de SETUP website te vinden.

 

Over de dataset

> Download <

De dataset is beschikbaar als Excel bestand. De kolom “cookie ID” bevat een 1,2 of een 3. Dit getal verwijst naar de emotie van het koekje. Een 1 is excited, 2 is touched, en 3 is enlightened. De kolommen “lat” en “long” verwijzen naar de latitude en longtitude, oftewel: de locatie waar het koekjes gescand werd. Tenslotte is er een Unix timestamp kolom. Die zul je mogelijk willen omzetten in een normale tijd of datum.

 

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.